Saturday, July 12, 2008

JANGAN TAK BONGKAR

Wak terasa begitu suspen dan seram seram sejuk bila bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamad Ezam Mohd bersumpah akan lawan lawan habis-habisan dan membongkar apa yang diketahuinya mengenai Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim walaupun ia akan mengaibkan anak-anak dan keluarga Anwar jika beliau dikaitkan dengan dakwaan konspirasi politik untuk menjatuhkan mantan timbalan perdana menteri itu menerusi tuduhan liwat.

Wow....satu lagi episod baru akan tercetus tidak lama lagi. Wak kata Wak terasa seram-seram sejuk bukan apa. Mesti ada cerita yang belum ditayang di pawagam lagi ni. Maknanya cerita tentang Anwar dan keluarganya masih banyak lagi yang belum diketahui oleh orang ramai. Ayat "walaupun ia akan mengaibkan anak-anak dan keluarga Anwar" membuat Wak termenung panjang memikir apa bendanya sehingga ayat tersebut terkeluar dimulut bekas orang kuat Anwar. Ada cerita best dan hot ke atau ada scandal lain ke..atau.. ada kes liwat lain ke..atau yang sewaktu dengannya. Sama-samalah kita tunggu keluar dari mulut Ezam sendiri. Wak pun tak berani komen lebih-lebih kerana Wak tak tahu rahsia apa yang ada pada Ezam.

Selaku orang kanan Anwar satu ketika dulu, Wak amat yakin Ezam amat tahu siapa Anwar dan keluarganya. Cuma dulu tak bolehlah nak hentam boss sendiri dan terpaksa berkata yes boss macam yang dilakukan oleh Azmin sekarang. Sekarang setelah keluar dari PKR kerana tak tahan kerana ada sesuatu yang tak kena kat sana, maka Ezam bebas untuk mengkritik dan membuka rahsia besar ex boss dia. Sama-sama lah kita tunggu.

Wak cadangkan kepada Ezam, tak payahlah tunggu lama-lama untuk keluarkan rahsia tersebut. Negara kita sekarang ini makin celaru dan nak jadi huru hara kerana tuduhan Anwar yang berbagai-bagai kepada pemimpin-pemimpin negara yang berbau fitnah seperti dikaitkan Altatunya dengan Najib. Najib dah pun bersumpah bahawa beliau tidak pernah bertemu dengan Altantuya. Maknanya Anwar adalah seorang pemfitnah kerana dalam ceramah-ceramahnya beliau selalu kaitkan cerita Altantuya dengan Najib. Jadinya...jangan tunggu lama-lama untuk dedahkan rahsia Anwar. Biar rakyat tahu siapa itu Anwar. Jangan tak bongkar Ezam.

No comments: