Wednesday, July 2, 2008

Dah Terang Lagi Bersuluh

Wak hairan apasal Amerika tiba-tiba memberi amaran kepada kerajaan Malaysia berhubung siasatan keatas seorang individu yang didakwa melakukan perbuatan tidak bermoral keatas seorang pemuda Malaysia (baca sekali lagi..Pemuda Malaysia, bukan Pemuda Amerika). Kejadian yang berlaku di Malaysia itu...baca sekali lagi di Malaysia (bukan di Amerika) nampaknya menarik perhatian kuasa besar itu yang menganggap mungkin wujud pendakwaan yang didorong politik.

Wak hairan dalam beribu-ribu kes penyiasatan seperti ini diseluruh dunia, kenapa kes yang dihadapi oleh individu ini menjadi top PRIORITY sehingga jurucakap Jabatan Negara Amerika Syarikat, Tom Casey dengan BIADAP membuat kenyataan berunsur amaran kepada kerajaan Malaysia. Wak kagum dengan Perdana Menteri kita yang membidas balik Amerika kerana cuba campur tangan dalam urusan negara. Wahai Amerika.. lebih baik anda jaga negara anda sendiri. Kami tahu mengurus negara kami sendiri. Tak payah nak bagitahu apa kami perlu buat. Polisi, pentadbiran dan kepimpinan negara anda sendiripun penuh dengan kejijikan dan kebobrokkan.

Lihatlah apa yang berlaku kepada pemimpin agung anda Clinton dan Monica Lewinsky? Budaya dan agama kami tidak dapat menerima semua ini. Individu yang anda sedang pertahankan sekarang ini dalam penyiasatan polis. Kalau ada kes, biarkan mahkamah yang memutuskan. Amerika tidak ada HAK untuk memberi arahan atau menunjuk ajar negara kami dan menentukan salah atau tidak individu tersebut. Negara kami adalah sebuah negara yang merdeka dan berdaulat. Kami mempunyai sistem yang lengkap. Tak payah dok menyibuk dan menganggap kami seperti tak tahu memerintah negara kami sendiri. Anda yang patut risau dengan keadaan negara anda yang semakin lama semakin menuju kehancuran.

Cuma satu soalan sahaja yang ingin Wak tanya. Apa hubungan individu tersebut dengan negara anda?????? Soalan ini saya kemukakan kerana negara anda nampaknya begitu beria-ia sangat mempertahankan beliau.

No comments: