Monday, July 14, 2008

ANWAR - AKU SIMPATI PADAMU

Anwar....

Aku tahu setiap detik dan saat
kau dalam keresahan
kau dalam kepanasan
kau dalam kerisauan

Anwar.....

Aku tahu
Kau kini sedang menari-nari
Di atas debuan kaca
Tepi terusan api

Anwar.....

Aku tahu yang kau tahu
Apa yang kau lakukan
Aku tahu yang kau tahu
Apa yang melayang di fikiranmu

Anwar....

Tak perlulah kau takut dan gentar
Dengan apa yang mendatang
Anggaplah ianya kebaikan untukmu
Sementara bernafas di bumi nyata

Anwar....

Bukankah kau digelar pendekar jihad
Juga panglima peperangan
Yang sering menyentap jiwa rakyat
Atas nama perjuangan suci

Anwar.....

Kau gemar mencabar
Kau gemar menguji
Lantas meninggalkan ribut kencang
Kerna itu permainanmu

Anwar.....

Duniamu tiba-tiba gelap
Ayunanmu tiba-tiba lesu
Lagakmu tersentak
Lukamu kini membuak

Anwar....

Dimanakah silapmu
Sehingga laluanmu semakin berliku
Di manakah alpamu
Sehingga jalanmu kini bertatih

Anwar.....

Langkahmu kini semakin songsang
Degup jantungmu makin longlai
Tampak dirimu semakin susut
Langsung tak bermaya

Anwar.....

Gelombang kali ini sukar diramal
Datangnya tanpa diundang
Kebenaran dan kebatilan akan terjelma
Kocakan isyarat sudah hampir

Anwar......

Ku harap kau tabah
Menghadapi terjahan keris
Tamingsari kini tiada padamu
Kini menunggu utusan takdir

Anwar......

Walau apapun
Aku tetap bersimpati padamu
Kerana kau manusia biasa
Yang terjebak dalam banyak angkara

No comments: