Thursday, September 18, 2008

GENDANG KOSONG

Nampaknya para sarjana/cendiakawan dan pengkaji politik telah mula bersuara. Mereka kini sudah berani membuat kenyataan secara terbuka terhadap apa yang diuar-uarkan oleh Anwar untuk mengambil alih kerajaan pusat pada 16 September. Mereka kini menganggap Anwar tak lebih dari seorang badut politik yang mencari publisiti murahan dan menjadi bahan ketawa orangramai, gila kuasa, pakar dolak dalih, pengacau pentadbiran negara, tidak mempunyai perasaan malu, penipu besar dan banyak lagi.

Wak percaya sebahagian daripada mereka sudah tentu sedikit sebanyak percaya dengan apa yang diperkatakan oleh Anwar sebelum ini. Itulah sebabnya sebelum 16 September, ramai dari golongan ini tidak membuat sebarang komen dan mengambil sikap tunggu dan lihat. Akhirnya baru mereka sedar siapa sebenarnya Anwar. Gendang yang dipukul cukup menggerunkan lawan. Tapi bila nak berperang, peluru tak ada. Cuma yang ada peluru air liur dan peluru kapur sahaja.

Cakap bukan main besar seakan-akan dia 100% akan ditabal jadi Perdana Menteri pada 16 September. Tapi rupa-rupanya beliau hanya menjadi badut politik yang menjadi bahan ketawa orang ramai. Wak percaya para sarjana/cendiakawan dan pengkaji politik kini sudah tidak mengambil peduli lagi apa yang akan diperkatakan oleh Anwar selepas ini kerana serik ditipu dan dengan sikap cakap tak serupa bikin Anwar. Apapun Wak rasa 916 di bulan Ramadan ini mempunyai seribu satu hikmah.


DARI SEGAMBUT KE PUTRAJAYA
PERDANA MENTERI JAWATAN DICITA
SATU DUNIA SUDAH PERCAYA
ANWAR SUDAH BUKA CERITA

KUAT CAKAP LIDAH TERKELU
DARI BERANI JADI BACUL
16 SEPTEMBER SUDAH BERLALU
KERAJAAN ‘BARU’ MASIH TAK MUNCUL

31 MP HENDAK DISAPU
SAMPAI KE TAIWAN DIA TEROPONG
SEMUA ORANG DAH KENA TIPU
OLEH SI ANWAR KAKI KELENTONG

1 comment:

Cucu Tok Selampit said...

Kononnya dari Permatang Pauh ke Putrajaya, Rupanya hanya perpeluh-peluh hendak beli baju raya.