Saturday, February 21, 2009

SIAPA YANG HANTAR PELURU KEPADA KARPAL SINGH???

Wak amat dukacita dengan beberapa peristiwa politik yang berlaku di Negara kita kebelakangan ini. Ini semua berpunca dari kemelut politik. Yang terakhir, Karpal Singh telah membuat laporan polis yang mendakwa menerima sepucuk surat ugutan yang mengandungi dua butir peluru.

Wak terfikir…siapa yang menghantar peluru tersebut??? Sudah tentu akan timbul perbagai andaian. Mulut tempayan boleh ditutup tapi mulut manusia sukar untuk di plaster.

Andaian pertama - Mesti ini kerja orang Melayu – kerana Karpal Singh telah didakwa menghina Institusi DiRaja ekoran hasratnya ingin menyaman Sultan Perak. Melayu akan dituduh menjadi punca segala-galanya jika berlaku sesuatu.

Andaian Kedua - Dilakukan oleh UMNO – Kerana kebelakangan ini apa sahaja yang buruk berlaku, pembangkang sering menuduh puncanya ialah UMNO. Elizebeth Wong telanjang pun UMNO juga yang kena tuduh.

Andaian Ketiga – Dilakukan oleh Pakatan Rakyat sendiri – Ini mungkin andaian dari beberapa pihak dengan harapan orang ramai akan bersimpati dengan Pakatan Rakyat yang didakwa sering menjadi mangsa keadaan. Mereka akan cari peluru, pos peluru dan tuduh UMNO atau BN yang buat. Pakatan Rakyat akan beroleh keuntungan politik kerana sudah tentu orang ramai tak boleh menerima perbuatan ini.. Sendiri buat, sendiri dapat untung.

Andaian Keempat - Dilakukan oleh musuh yang mahu melihat keadaaan yang tegang terus menerus berlaku di negara kita dengan harapan satu pergaduhan besar akan berlaku. Ini melibatkan pihak ketiga. Siapa??? Agen Amerika?? Yahudi?? Tak tahu siapa mereka ini.

Apapun...ini semua andaian yang Wak dengar dari pelbagai pihak. Pada Wak, kita jangan pakai semua andaian ini. Kita tunggu siasatan polis. Biarkan polis buat kerja. Jangan ganggu kerja polis.

No comments: