Thursday, April 16, 2009

Apa Pun Isu Elizebeth Wong – Bukit Lanjan Tetap Milik Pakatan Rakyat

Wak percaya dalam pilihan raya umum akan datang, Bukit Lanjan pasti kekal milik Pakatan Rakyat. Rakyat kini nampaknya dah tak kisah akan isu moral. Rakyat dah tak melihat bahawa melakukan hubungan sex sebelum kahwin sebagai sesuatu yang melanggar peraturan agama atau nilai dalam sesuatu masyarakat.
Kalau dulu jika nak jadi Wakil Rakyat mesti tunjuk teladan yang baik, sesuai dengan taraf pemimpin. Pemimpin seharusnya menunjukkan teladan yang baik. Kalau teladan buruk ditunjuk, maka orang dah tak panggil pemimpin lagi. Mereka layak digelar penyangak atau perosak masyarakat.

Kita dah nak ikut cara dan gaya negara Barat berpolitik. Agama atau moral sudah tidak diambil pusing lagi. Itulah sebab, di Barat seorang bekas pelakon filem porno, model majalah lucah, terlibat dalam isu moral atau gay boleh dilantik sebagai pemimpin. Ia diterima. Tahniah kepada sesetengah pengundi yang masih mahu menerima Elizebeth sebagai pemimpin walaupun ada yang melihat sendiri aksi-aksi ghairahnya yang Wak sendiri pun tak sanggup lihat.

Wak juga nak ucapkan tahniah kepada PAS yang nampaknya beria-ia mempertahankan Eli. Masa Eli buat persidangan akhbar, Muslimat PAS kelihatan menyokong Eli dengan sepenuh hati. Apakah PAS juga dah masuk dalam mereka yang menerima perbuatan yang amat bertentangan dengan pegangan agama Islam dan seterusnya dah terbuka hati menerima budaya politik Barat?
Walaupun Eli bukan beragama Islam, tetapi PAS kena nasihat Eli bahawa apa yang Eli lakukan itu tidak baik kerana akan memberi kesan terhadap banyak perkara. Adakah Muslimat PAS tidak melihat apa yang Eli lakukan adalah salah sebagai seorang pemimpin yang boleh menjurus kepada ikutan muda mudi sekarang. Kalau ibu borek, anak akan rintik.

Kalau pemimpin dah tunjuk teladan sebegitu, apa salahnya rakyat buat sama? Eli adalah pemimpin bagi semua kaum, sepatutnya menjaga tingkahlakunya. Jangan hanya mengikut nafsu. Pemimpin menjadi milik rakyat. Jadi kena buat baik dalam semua aspek. Jika tidak mampu, lebih baik jangan jadi pemimpin. Baik letak jawatan sahaja supaya tidak dipertikai.

Terdapat dakwaan bahawa yang mengambil gambar Eli ialah Helmi, seorang Islam. Apakah pendirian PAS jika benar Helmi yang terlibat sama? Apakah PAS hanya akan berdiam diri kerana nak jaga hati rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat atau mengesyorkan Helmi didakwa mengikut kaedah Islam. Bukankah PAS yang amat komited dalam merealisasikan hukum Hudud di negara kita.

Kepada PAS, Wak nak ingatkan..Berpolitik ada sempadannya. Jika ia sudah lari dari batas agama, maka PAS wajib menentangnya. Amal maaruf, nahi munkar. Berkatalah sesuatu yang benar walaupun pahit. Jangan korbankan agama kerana politik.
Jangan melakukan sesuatu yang boleh membawa akibat buruk di belakang hari nanti. Sayangilah agama kita dan masyarakat kita. Jangan sokong sesuatu yang buruk.

1 comment:

Panglima Perang Cyber said...

saya sookong wak... ada masa kita YM wak.

jemput datang blog saya..

tq