Friday, April 3, 2009

MAKANANNYA FITNAH , MINUMANNYA BOHONG

Wak dah tak faham mengapa orang ramai masih lagi mempercayai PKR. Walaupun pembohongan demi pembohongan dan fitnah demi fitnah dibuat, tapi orang ramai masih lagi mempercayai berita-berita yang dikeluarkan oleh PKR.

Terbaru dalam akbar rasmi online nya memaparkan tajuk : ‘TERKINI Majlis Angkat Sumpah Najib Sebagai PM Dibatalkan’. Wak tak kisah kalau PKR nak berpolitik tapi janganlah mengeluarkan kenyataan bohong. Ini sesuatu yang tidak beretika dan cara berpolitik murahan.

Inilah salah satu sebabnya mengapa KDN mengambil tindakan tegas terhadap akhbar milik pembangkang ini. Berita yang mengelirukan, tidak tepat, berbentuk andaian, bohong dan fitnah boleh memberi kesan kepada rakyat. Jika rakyat mempercayai cerita-cerita ini, kita bimbang akan berlaku kekecohan dan kekacuan yang boleh membawa ketidaktenteraman dan ketidakstabilan dalam negara.

Begitu juga dengan cerita Altantuya. Apakah PKR terutama Anwar tahu apa sebenarnya berlaku? Jika Najib dah bersumpah dengan lafaz ‘Wallahi, Wabillahi dan Watallahi” menafikan tuduhan terhadapnya, ini bermakna beliau memang tidak terlibat. Tapi Anwar masih membuat tuduhan Najib terlibat.

Najib sudah membuat pengakuan sumpah yang tarafnya lebih tinggi dari Mahkamah Tinggi atau Mahkamah Persekutuan yakni bersumpah dengan nama Allah swt. Jadi apa lagi yang boleh beliau lakukan untuk menafikannya lagi. Di hadapan Allah swt lah tempat tertinggi boleh beliau lafazkan untuk membersihkan dirinya. Tapi Anwar masih memfitnahnya. Anwar kata ada gambar Najib dan Altantuya. Tapi tak tunjuk. Apa ni??? Tunjukkan supaya seluruh dunia saksikan. Yang ada hanya gambar illusi Tian Chua yang di superimpose. Alahai…budak-budak umur 12 tahun pun boleh buat gambar tersebut.

Kalau Anwar begitu yakin Najib terlibat, marilah kita seru supaya Anwar tampil kehadapan dan turut bersumpah dengan lafaz ‘Wallahi, Wabillahi dan Watallahi” saya ada bukti kukuh Najib terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya. Habis cerita. Kita doakan supaya Tuhan melaknat siapa yang berbohong.

Persoalannya, mahukah Anwar bersumpah??? Wak percaya beliau akan memberi alasan demi alasan seperti mana dalam alasan yang diberi dalam kes liwat Saiful. Saiful berani sumpah di rumah Allah kerana dia tahu itu benar. Mana ada orang yang sanggup sumpah dengan nama Allah jika ianya tidak benar. Semua orang takutkan Tuhan kecuali orang yang tak beriman denganNya.

Kepada Anwar dan penyokong fanatiknya, kita tunggu perbicaraan di mahkamah nanti. Wak dah dengar cerita yang Saiful ada bukti yang boleh dilihat sendiri oleh rakyat yang boleh menggemparkan negara dan mengakhiri karier politik Anwar.

Tunggguuuu…..

No comments: