Saturday, August 15, 2009

Kenyatan Nik Aziz Boleh Jadi Punca Rusuhan Kaum

Wak semakin pening dengan kenyataan demi kenyataan yang dibuat oleh Nik Aziz. Terakhir, Mursyidul Am Pas itu tidak membantah tindakan segelintir pemimpin DAP menghina Islam kerana menurutnya parti itu bukan parti Islam dan kefahaman mereka terhadap Islam mungkin tidak mendalam.

Wak nak Tanya Nik Aziz, apakah jika kefahaman orang bukan Islam terhadap agama Islam tidak mendalam maka ini membolehkan mereka terus menerus menghuna Islam? Ayat mana yang Nik Aziz petik dalam Al Quran dalam hal ini? Tolong buktikan.

Kenyataan ini jika disambut oleh orang-orang bukan Islam dengan terus mempertikai dan mmenghina agama Islam, maka sudah tentu akan menimbulkan rasa kurang senang hati di kalangan orang Islam yang cintakan agama suci ini. Akhirnya apa akan berlaku????

Wak sendiripun kalau orang bukan Islam menghina agama Wak, menghina Nabi Wak, pasti Wak akan melenting. Takkan nak tengok macam tu saja. Kesabaran ada hadnya. Tapi kalau sampai orang bukan Islam nak menghina agama, Wak dah tak boleh tahan. Wak sanggup mati jika orang mempersendakan dan menghina agama Wak. Mana boleh menghina Tuhan Wak. Perkara ini jika tidak dibendung, sudah pasti akan berlaku rusuhan kaum dan agama.

Wak percaya ramai lagi orang yang sependapat dengan Wak. Kenyataan Nik Aziz boleh memberi kesan terhadap perpaduan kaum yang selama ini hidup hormat menghormati antara satu sama lain. Kenyataan Nik Aziz boleh menimbulkan ketegangan kaum dan agama. Kalau masing-masing kaum menyambut kenyataan Nik Aziz, maka negara yang dibina berasaskan tolak ansur antara kaum akan musnah sekelip mata.

Nik Aziz perlu ingat. Isu yang melibat agama amat sensitif. Jangan bermain dengan api. Kalau apa-apa berlaku nanti, Nik Aziz perlulah bertanggungjawab. Jangan lepas tangan. Nik Aziz perlu bertanggungjawab sama ada di dunia mahupun diakhirat. Ingat...kerana pulut santan binasa. Kerana mulut Nik Aziz, negara boleh binasa.

Nik Aziz inilah sebenarnya yang banyak menghina agama Islam. Hari ini dia kata DAP boleh menghina agama Islam. Dulu dia kata Tuhan mencarut, boleh berkerjasama dengan syaitan dan banyak lagi. Wak nak nasihatkan Nik Aziz. Banyak berigtifar dan kembalilah ke landasan agama Islam yang sebenar. Jangan kelirukan lagi umat Islam dengan kenyataan karut dan tidak berfaedah. Janganlahlah bekerjasama dengan syaitan seperti mana kenyataan yang pernah dibuat sebelum ini. Ingatlah kepada Allah banyak-banyak.

No comments: