Tuesday, August 12, 2008

DEMI KUASA - BIAR BANGSA MELAYU HANYUT

Wak teramat sedih dengan apa yang sedang dilakukan oleh PKR kebelakangan ini. Wak faham apa yang cuba dilakukan oleh mereka. Dalam pergelutan untuk mendapatkan kuasa politik, PKR telah cuba memancing sokongan bukan bumiputra dengan menawarkan sesuatu yang istimewa kepada mereka dengan harapan masyarakat bukan bumiputera akan merasa selesa dan mendapat keuntungan besar dari polisi yang dibuat oleh PKR.

Daripada keistimewaan kandang babi moden yang mencecah puluhan malah ratusan jutaan ringgit, penghapusan semangat DEB, hasrat menghapuskan peraturan yang mengehadkan saiz rumah ibadat bukan Islam di Selangor, menukar ketuanan Melayu kepada ketuanan rakyat, menyokong forum 'Memeluk Islam' anjuran Majlis Peguam dan yang terakhir mengemukakan cadangan supaya 10% kuota pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) dibuka kepada bukan bumiputera.

Inilah wajah sebenar PKR. Wak melihat bahawa dari sehari ke sehari PKR telah melakukan sesuatu yang merugikan orang-orang Melayu. Maruah Melayu kini sedang dilelong oleh PKR semata-mata mahu mengambil hati orang-orang bukan Melayu. Pemimpin-peminpin mereka dah lupa kalau tak kerana DEB, dimanakah orang-orang Melayu berada sekarang ini? Inilah namanya kacang yang lupakan kulit yang menjadi pelindung kepada mereka selama ini. Habis manis sepah dibuang. Kerana mengejar kuasa, apa saja mereka sanggup lakukan. Biar binasa bangsa, biar binasa negara asalkan hajat aku tercapai. Mungkin itu yang mereka lihat. Perasaan kasih dan sayang kepada bangsa sudah tidak penting.

Pada Wak parti sebegini elok kita campakkan sahaja ke dalam laut. Tak perlu kita sokong. Parti ini tidak akan memberi sesuatu yang diperlukan oleh orang Melayu. Malah menggadaikan hak dan keistimewaan yang selama ini dinikmati oleh orang Melayu. Kepada orang Melayu..sedarlah sebelum nasi menjadi bubur. Jangan biarkan maruah dan diri kita digadai oleh parti yang tak bertanggungjawab ini. Wak dah rasa mual dan muak dengan perbuatan mereka ini. Jangan biarkan bangsa Melayu diperlakukan sebegini. Jangan biarkan bangsa Melayu hanyut di negeri sendiri. Wak bimbang jika perkara ini diteruskan, suatu hari nanti tak mustahil azan tidak akan dibenarkan lagi dilaung di corong pembesar suara.

Inilah akibatnya yang akan kita tanggung nanti jika kita tidak berhati-hati mulai sekarang. Wak berharap janganlah kita jadi ‘menang sorak kampung tergadai’. Insaflah wahai orang Melayu. Jangan sesekali membenarkan PKR memerintah Malaysia.

No comments: